Nauka języków obcych, a uczniowie z dysleksją - Kwestionariusz

Wpisane przez: Matylda Gronicka
Odsłony: 13704

Spis treści



Lp.

Charakterystyczne symptomy

TAK

NIE

1.

Uczeń pisze niestarannie

 

 

2.

Uczeń popełnia błędy w piśmie i w mowie

 

 

3.

Uczeń mówi niewyraźnie

 

 

4.

Uczeń powoli pisze

 

 

5

Uczeń powoli czyta

 

 

6.

Uczeń przekręca słowa

 

 

7.

Uczeń posiada ograniczony zasób słownictwa

 

 

8.

Uczeń ma problemy z budowaniem dłuższych zdań

 

 

9.

Uczeń niechętnie bierze udział w zajęciach fizycznych

 

 

10.

Uczeń ma niską sprawność fizyczną

 

 

11.

Uczeń szybko się męczy

 

 

12.

Uczeń nie lubi zajęć plastycznych (rysowania, malowania)

 

 

13.

Podczas czytania uczeń myli, przestawia, dodaje litery

 

 

14.

Uczeń myli głoski i wyrazy, które brzmią podobnie

 

 

15.

Uczeń mało rozumie z przeczytanego tekstu

 

 

16.

Uczeń niechętnie czyta i pisze

 

 

17.

Uczeń ma braki w notatkach z lekcji

 

 

18.

Uczeń ma problemy z określeniem położenia, orientacją przestrzenną

 

 

19.

Uczeń nie dostrzega drobnych różnic, np. w pisowni podobnych liter

 

 

20.

Uczeń ma słabą koordynację manualną - źle lub nieporęcznie posługuje się długopisem, nożyczkami 

 

 

21.

Uczeń ma problemy z działaniami matematycznymi

 

 

22.

Uczeń ma problemy z nauką „na pamięć" (wiersze, alfabet)

 

 

23.

Uczeń myli podobne znaki matematyczne i interpunkcyjne

 

 

24.

Uczeń popełnia błędy ortograficzne

 

 

25.

Podczas pisania uczeń myli podobne litery

 

 

 
Przewiń na górę