Strona 3 z 8
Lp. |
Charakterystyczne
symptomy |
TAK |
NIE |
1. |
Uczeń pisze
niestarannie |
|
|
2. |
Uczeń popełnia
błędy w piśmie i w mowie |
|
|
3. |
Uczeń mówi
niewyraźnie |
|
|
4. |
Uczeń powoli
pisze |
|
|
5 |
Uczeń powoli
czyta |
|
|
6. |
Uczeń
przekręca słowa |
|
|
7. |
Uczeń posiada
ograniczony zasób słownictwa |
|
|
8. |
Uczeń ma
problemy z budowaniem dłuższych zdań |
|
|
9. |
Uczeń
niechętnie bierze udział w zajęciach fizycznych |
|
|
10. |
Uczeń ma niską
sprawność fizyczną |
|
|
11. |
Uczeń szybko
się męczy |
|
|
12. |
Uczeń nie lubi
zajęć plastycznych (rysowania, malowania) |
|
|
13. |
Podczas
czytania uczeń myli, przestawia, dodaje litery |
|
|
14. |
Uczeń myli
głoski i wyrazy, które brzmią podobnie |
|
|
15. |
Uczeń mało
rozumie z przeczytanego tekstu |
|
|
16. |
Uczeń niechętnie
czyta i pisze |
|
|
17. |
Uczeń ma braki
w notatkach z lekcji |
|
|
18. |
Uczeń ma
problemy z określeniem położenia, orientacją przestrzenną |
|
|
19. |
Uczeń nie
dostrzega drobnych różnic, np. w pisowni podobnych liter |
|
|
20. |
Uczeń ma słabą
koordynację manualną - źle lub nieporęcznie posługuje się długopisem,
nożyczkami |
|
|
21. |
Uczeń ma
problemy z działaniami matematycznymi |
|
|
22. |
Uczeń ma
problemy z nauką „na pamięć" (wiersze, alfabet) |
|
|
23. |
Uczeń myli
podobne znaki matematyczne i interpunkcyjne |
|
|
24. |
Uczeń popełnia
błędy ortograficzne |
|
|
25. |
Podczas
pisania uczeń myli podobne litery |
|
|