Strona 7 z 9
1. „TANECZNA LOTERYJKA "
Każdy z tancerzy otrzymuje po kilka różnych liter wypisanych na kartonikach. Po zakończeniu każdego tańca partnerzy wręczają sobie nawzajem np. po 2 litery. Po kilku tańcach „ konkursowych" każdy z nich stara się ułożyć z otrzymanych liter wyrazy. Kto ułoży najdłuższy wyraz, ten wygrywa.
2. „ PRZECZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM I NARYSUJ "
Prowadzący rozdaje dzieciom kartki z tekstem:
„Widziałem dziwny dom. Z daleka wyglądał jak kwadrat. Miał
płaski dach, na którym stały dwa małe kominy i antena satelitarna.
Prawy komin był nieco wyższy i wzbijał się z niego dym. Dom miał 1 piętro. Zarówno na parterze, jak i na piętrze było po 4 okna.
Okna na parterze miały kształt prostokątów, a na piętrze były
okrągłe. W dwóch oknach na piętrze stały po dwie doniczki z
kwiatkami".
Po przeczytaniu, dzieci oddają teksty i rysują do nich ilustrację.
Nagradzamy uczniów, którzy zapamiętali i przedstawili najwięcej szczegółów.
3. ZABAWA „ IMIONA "
a) Utrwalamy pisownię wyrazów z „H".
Dzieci stoją w kole, wymyślają sobie nowe imiona np. na literę „H". Później grupa stara się odtworzyć imiona kolejnych dzieci. Następnie indywidualnie wymawiamy nowe imiona swoich kolegów. b) Utrwalamy czasowniki - podajemy do naszego imienia jakiś czasownik. Wszyscy zapamiętują np. Basia śpi. Powtarza grupa, potem kolejno dzieci.