Przykładowe zestawy ćwiczeń doskonalące sztukę zapamiętywania i efektywnego uczenia się - Zestaw II

Wpisane przez: p. Waldemar Rodzeń
Odsłony: 15813

Spis treści



1. ZABAWA „CO JEST W TYM WORECZKU?"

a)  Prowadzący wkłada do worka monety: lzł, 2zł, 5zł,lgr,5gr.
Uczestnicy kolejno losują, dotykają i głośno mówią jaką monetę rozpoznali - wówczas  wyciągają ją z worka i     pokazują  ją  wszystkim.  Zwycięzcami    są    wszyscy,    którzy    prawidłowo odgadli.

b) Odmiana. W worku mogą znajdować się różne rzeczy, w
zależności od realizowanych haseł programowych np. warzywa, owoce, przybory szkolne ...etc.

2. ZABAWA „ TELEFON "

Uczniowie losują karty z numerami (np.l,2,....do 25)

(Na początku mogą się ustawić w odpowiedniej kolejności).

Zabawę rozpoczyna dowolna liczba „dzwoniąc"

- „Halo! Tu liczba 5. Poproszę liczbę o 7 większą"

- „Halo! Tu liczba 13. Poproszę liczbę o 2 mniejszą"...etc.

3. ZABAWA ZE ŚPIEWEM „KTO ROZMIENI 5 ZŁ"

Uczymy piosenki wraz z gestami ruchowymi:

„Kto z państwa ma  (rozglądamy się w lewo i w prawo) rozmienić mi 20 zł  (ruch palców i 2 x wyrzucamy 2 dłonie do przodu), muszę zadzwonić     (ruch głowy, dłonie udają telefon i zmieniamy muszę zadzwonić raz na lewą, raz na prawą) pociąg mój odjeżdża zaraz  (rękoma naśladujemy ruch kół) peron 5 (rysujemy w powietrzu 5).

Po kilkukrotnym wspólnym śpiewaniu, tylko ruchem przedstawiamy tekst piosenki. Możemy śpiewać i bawić się ruchem również w kanonie.