Strona 3 z 9
1. ZABAWA „CO JEST W TYM WORECZKU?"
a) Prowadzący wkłada do worka monety: lzł, 2zł, 5zł,lgr,5gr.
Uczestnicy kolejno losują, dotykają i głośno mówią jaką monetę rozpoznali - wówczas wyciągają ją z worka i pokazują ją wszystkim. Zwycięzcami są wszyscy, którzy prawidłowo odgadli.
b) Odmiana. W worku mogą znajdować się różne rzeczy, w
zależności od realizowanych haseł programowych np. warzywa, owoce, przybory szkolne ...etc.
2. ZABAWA „ TELEFON "
Uczniowie losują karty z numerami (np.l,2,....do 25)
(Na początku mogą się ustawić w odpowiedniej kolejności).
Zabawę rozpoczyna dowolna liczba „dzwoniąc"
- „Halo! Tu liczba 5. Poproszę liczbę o 7 większą"
- „Halo! Tu liczba 13. Poproszę liczbę o 2 mniejszą"...etc.
3. ZABAWA ZE ŚPIEWEM „KTO ROZMIENI 5 ZŁ"
Uczymy piosenki wraz z gestami ruchowymi:
„Kto z państwa ma (rozglądamy się w lewo i w prawo) rozmienić mi 20 zł (ruch palców i 2 x wyrzucamy 2 dłonie do przodu), muszę zadzwonić (ruch głowy, dłonie udają telefon i zmieniamy muszę zadzwonić raz na lewą, raz na prawą) pociąg mój odjeżdża zaraz (rękoma naśladujemy ruch kół) peron 5 (rysujemy w powietrzu 5).
Po kilkukrotnym wspólnym śpiewaniu, tylko ruchem przedstawiamy tekst piosenki. Możemy śpiewać i bawić się ruchem również w kanonie.