Zakończyliśmy Europejski Tydzień CodeWeek 2022 w naszej szkole. W tym roku trwał od 13 - 20 października. Naszym celem było skonstruowanie z powszechnie dostępnych materiałów maszyny Goldberga oraz programowanie gier z piłką w środowisku Scratch. Nie zabrakło również zajęć kodowania z najmłodszymi uczniami.
Konstrukcja maszyny Goldberga zajęła nam najwięcej czasu. Przydały się klocki z naszej świetlicy, przyniesione kartony i rolki po papierowych ręcznikach. Główną postacią tego wydarzenia był nasz nowy robot Photon, którego zadaniem było wypchnąć piłeczkę tak, aby potoczyła się wyznaczoną trasą. Nie od razu się udało, ale efekt był zadowalający.
Podczas zajęć lekcyjnych w pracowni komputerowej, uczyliśmy się realizowania instrukcji krok po kroku w oparciu o ciekawie zaprojektowane gry zamieszczone na https://scratch.mit.edu/. Wybraliśmy te z piłką, gdyż na co dzień wielu naszych uczniów realizuje podobne gry na zajęciach sportowych.
Nasi najmłodsi uczniowie również dołączyli do społeczności CodeWeek i na specjalnie przygotowanych kolorowankach tworzyli piękne rysunki.
Mamy nadzieję, że wszystkim się podobało! Oto nasza fotorelacja: