W dniach 20 – 24.02.2017r. odbył się w naszej szkole Tydzień Dobrych Praktyk. Jest to wydarzenie upowszechniające działania w międzynarodowym projekcie Erasmus” „Graj ze mną i ucz mnie”. W tym czasie uczniowie naszej szkoły mieli możliwość zaprezentowania przygotowanych przez siebie gier zespołowych i dydaktycznych.
W pierwszym dniu wydarzenia miało miejsce kilka spotkań z uczniami i nauczycielami. Odbyły się wtedy szkolenia z zasad tworzenia gier przedmiotowych za pomocą technologii komputerowej. Zaprezentowaliśmy również najpopularniejsze strony internetowe i platformy naszego projektu, na których umieszczane są działania wszystkich szkół partnerskich. Uczestnicy spotkania przypomnieli sobie na jakich witrynach oglądać filmiki i zdjęcia oraz jak można zalogować się do grupy projektowej m.in. na stronie Twinspace Etwinning.
Drugi dzień tego wydarzenia poświęcony był uczniom klas czwartych, którzy przedstawili gry zespołowe: Mamo, mamo; Bingo i wyliczanka w liczby. Zabawa była świetna, uczniowie zintegrowali się bardzo szybko a dzieci grały w obejrzane gry na przerwach w kolejnych dniach.
W trzecim dniu Tygodnia Dobrych Praktyk mieliśmy możliwość obejrzenia prezentacji klas piątych – żywe warcaby, kapsle i twister. Do wszystkich gier zostały wykorzystane pomoce – mata do szachów oraz specjalne gry podłogowe na drugim piętrze w naszej szkole. Uczniowie i nauczyciele spędzili bardzo miło czas i jest to doskonały sposób na wykorzystanie zasobów naszej szkoły w czasie przerw lekcyjnych.
Uczniom klas szóstych był poświęcony dzień czwarty. Przedstawili oni następujące gry i zabawy: 1-2-3 baba Jaga patrzy, Pomylone gary, gorące krzesła, klasy i skoczki na planszy do gry w szachy. Wszyscy bawiliśmy się wspaniale, a uczniowie przyznali, że taka forma spędzania czasu ma zdecydowanie więcej „plusów” niż granie na telefonie komórkowym.
W ostatni dzień Tygodnia Dobrych Praktyk mieliśmy możliwość obejrzenia i zagrania w przedmiotowe gry dydaktyczne przygotowane przez uczniów. Dzieci mogły wykonać grę z wybranego przedmiotu, najlepiej z bieżącego materiału lub z zagadnień kulturowych. Gra mogła być dodatkowo opracowana w języku angielskim. Uczniom bardzo podoba się taka forma pracy i ilość oraz jakość przygotowanych gier przerosła nasze oczekiwaniaJ Jest to doskonała forma jako samodzielne powtórzenia materiału, poszerzenia słownictwa z języka obcego oraz daje możliwość zaprezentowania ciekawych prac na forum klasyJ Oprócz tego przeglądaliśmy strony internetowe projektu i oglądaliśmy zdjęcia i filmy z gier i zabaw uczniów z partnerskich szkół.
Tydzień Dobrych Praktyk pokazał nam wszystkim jak wspaniale uczniowie w każdym wieku potrafią się razem bawić. Podczas wspólnych zajęć panuje atmosfera radości, śmiechu i zdrowej rywalizacji. Działając w grupie dążymy do wspólnego celu i uczymy się bardzo ważnej cechy przydatnej w dorosłym życiu – współdziałania i wzajemnej pomocy. Dodatkowo uczniowie cały czas wytwarzają gry dydaktyczne i okazuje się, że nauka, powtórzenie materiału czy opracowanie nowego działu nie musi być obowiązkiem, ale ciekawą przygodą i wyzwaniem intelektualnym.
Wszystkie działania są i będą obecne w naszej pracy dydaktyczno – wychowawczej, dlatego też czekamy na kolejne prezentacje gier zespołowych i dydaktycznych.