Mowa jest głównym środkiem porozumiewania się ludzi. Jej prawidłowy rozwój stanowi podstawę kształtowania się osobowości dziecka. Jeżeli proces rozwoju mowy przebiega prawidłowo, dziecko rozwija swoje słownictwo, myślenie abstrakcyjne, a także prawidłowo stosuje zasady gramatyczne.
Wczesne wykrycie wady i szybkie rozpoczęcie terapii logopedycznej ma duże znaczenia dla późniejszego rozwoju dziecka.
W terapii oraz profilaktyce logopedycznej ogromne znaczenie odgrywają gry i zabawy. To właśnie w działaniach terapeutycznych, kiedy mamy do czynienia z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych zabawa stanowi podstawę do pracy...
W szkole rozpoczęły się zajęcia z języka angielskiego dla przyszłych uczniów naszej szkoły – obecnych przedszkolaków, które w następnym roku szkolnym rozpoczną naukę w klasie I.
Na dzieci czeka mnóstwo atrakcji – poznawanie nowych słówek i zdań poprzez gry, zabawy, piosenki i wierszyki.
Przyszli pierwszoklasiści uczestniczą w zajęciach już od dwóch tygodni. Podczas zajęć wykorzystujemy metodę „nauka poprzez zabawę”, która jest głównym elementem realizowanego przez nas projektu europejskiego „Graj ze mną i ucz mnie” Erasmus+.
W trakcie zajęć dokładamy wszelkich starań, aby dzieci poprzez wykorzystanie różnorodnych gier typu memory, karty...
Główne założenia metod aktywizujących to przewaga uczenia się nad nauczaniem, a więc większe zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny. Nauczyciel przestaje być nieomylnym ekspertem, stając się doradcą, organizatorem, ekspertem.
Wśród wielu metod aktywizujących stosowanych na lekcjach, często sięgamy po dramę. Termin ten pochodzi od greckiego „drao” - działam, usiłuję. Drama jako metoda powierza uczniowi rolę kreatora, sprawcy działań, a nie tylko wykonawcy poleceń nauczyciela. Umożliwia stworzenie dzieciom młodzieży sytuacji edukacyjnych, wyzwalających aktywność poznawczą oraz zespołową i emocjonalną ekspresję...
Kilka dni temu w krośnieńskim BWA odbyło się rozdanie nagród w konkursie Podkarpackiej Okręgowej Izby Architektów RP na „Dom moich marzeń” widziany oczami dziecka.
Konkurs poprzedzają prelekcje w formie prezentacji multimedialnych, prowadzone przez architektów, opisujące ideę domu, historię budowania, rolę architekta w życiu człowieka i w procesie inwestycyjnym. Wszystko po to, by rozpalić w młodych ludziach iskrę ciekawości „jak to jest zrobione” i „po co to jest”.
W wernisażu prowadzonym przez architekta pana Rubena Bardanaszwili uczestniczyli nagrodzeni uczniowie wraz z nauczycielami, architekci z pracowni ARCHIT studio oraz...
W dniu 16.04.2015r. uczniowie klasy sportowej pływackiej (IVB SP) wzięli udział w Mistrzostwach Okręgu Podkarpackiego dzieci 10 i 11 letnich w Strzyżowie. Spośród 23 uczniów klasy dla 10 był to pierwszy start. Nie obyło się bez tak zwanej „dyskwy”, ale pomimo przykrej nauczki, wszyscy dzielnie uczestniczyli w rywalizacji na swoich dystansach. Stres, tylko w niektórych przypadkach spowodował „paraliż” J i opanowane dotychczas umiejętności poszły w zapomnienie. Jednak wszyscy uczniowie przepłynęli swoje dystanse i zapowiedzieli, że następny raz będzie zdecydowanie lepszy. W przypadku tych, którzy mieli już pierwsze do...